İSTANBUL MARMARAY / YENİ KAPI İSTASYONU

Tarihin parçalarıyla, Graser’in dokunuşlarıyla, Geçmişin izleriyle...

İstanbul’un iki yakasını su altından birleştiren Marmaray Projesi kapsamında, Yenikapı İstasyonu  iç tasarımı işi için yüklenici Japon TAISEI Firması tarafından davet aldık. Davet aldığımız dönemde, Yenikapı İstasyonu inşası için yapılan kazılar tam bir arkeolojik çalışmaya dönüşmüş ve dünyanın ilgi odağı olmuştu.

İstanbul şehri,  8500 yıllık bir tarihin kalıntıları ortaya çıkarken, tarihin en eski metropolü ünvanına sahip oluyordu. 

Bu tarihi yarımada; Neolitik döneme ve sırasıyla Roma, Bizans, Osmanlı dönemlerine ev sahipliği yapmış olmasının getirdiği tarihi zenginliği, sayısı neredeyse 35 bini bulan kalıntıları ile gözler önüne seriyordu.

Arkeoloji tarihinin en heyecanlı günlerinin yaşandığı bir dönemde, kalıntıların üzerinde inşa edilecek istasyon yapısının iç tasarımı işi için firmamızdan tasarım istenmesi, bizim için de büyük bir sorumluluk olmuştu. 

Üstelik iki Japon tasarım firmasının iki yıl süren projelerinin kabul görmemesi sorumluluğumuzu daha da arttırmıştı.

Aslında projenin teması, doğal olarak, kendiliğinden ortaya çıkıyordu. “Müze istasyon “ konseptinde anıtsal bir yapı olmalıydı. 

 

Milyonlarca yolcunun geçiş noktası olacak bir mekânda,  paha biçilemez kalıntıların orijinali sergilenemeyeceğine göre; imitasyonlarının yapılarak sergilenmesi gerekiyordu. Bu fikrimiz müşavir ve yüklenici firmalar ile İstanbul Arkeoloji Müzesi yetkilileri tarafından da desteklendi ve tasarımlarımız belli bir süre sonra ortaya çıktığında büyük bir coşku ile kabul edildi.

Zorlu bir imalat ve montaj süreci sonrası 8500 yıllık tarihi;  dantel dantel istasyonun zemin,  duvar, kolon ve kubbelerine işledik. Neolitik Dönemin günlük kullanım araç gereçlerinden, ayak izi kalıntılarına, Roma ve Bizans Dönemi’nin en önemli limanı Theodosius’ un Batık Gemilerinden, Osmanlı Sikkeleri ’ne kadar bütün objeleri mermer, cam ve seramik kullanarak sergilememiz MÜZE İSTASYON Konsept ’ini oluşturdu.

Böyle bir projeye imza atmamız, firmamız için de gurur kaynağı olmuştur.

ATLANTİS CITY AVM

  

GÜZEL YALI HOMES

  

VILLA PROJECT

  

HORUS PARADISE HOTEL

  

MARDAN PALACE

  

MELAS HOTEL

  

ORANGE COUNTY

  

MAMBO BEACH CLUB

  

ROX HOTEL

  

EXPO 2016 ANTALYA

Graser’ in dünden ve bugünden esinlendiği doğal taşın büyüsü ile Expo 2016...

Expo2016 Antalya’ da 10.000 metrekarelik; yüksek dereceli ısıl cam ile işlenmiş füzyon cam ve Cnc özel kesim mermerlerden oluşan motifsel göbek Şuana kadar tek parça halinde yapılmış dünyanın en büyük göbek çalışması olarak Expo Kulesi’nin çevresini sarıyor ve mekanın eşsiz doğal renklerine renk katıyor. 

Peki Nedir “EXPO 2016 ANTALYA PROJESİ” ?

Dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen “Dünya Botanik Expo”su 2016 yılında “Expo 2016 Antalya” adıyla ve “Çiçek ve Çocuk” temasıyla ülkemizde düzenlenecektir.

Küresel ölçekte önemi çok büyük olan ve tüm dünya ülkelerinin evsahibi olabilmek adına büyük uğraş verdikleri söz konusu organizasyonunun ülkemize kazandırılması sağlanmış ve söz konusu başarı süreci içerisinde de Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği önemli rol oynamıştır.

Expo Antalya’nın düzenlenmesi amacıyla 2007 yılından itibaren çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda Antalya’da süreci yönetmek üzere 33 yerel ve sivil toplum kuruluşunun yer aldığı Expo Meclisi ve Expo İcra Kurulu oluşturulmuştur. Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Expo İcra Kurulu üyesidir.

Uluslararası Botanik Expolarının düzenlenmesi için yetkili iki kurum olan BIE (Uluslararası Sergiler Bürosu) ve AIPH (Uluslararası Bahçe Bitkileri Üreticileri Birliği)’nden onay alınması gerekmektedir. BIE’ye Türkiye 2004 yılında üye olmuştur. Uluslararası Botanik Expoları başvurusunda yetkili diğer kurum olan AIPH’e Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 2008 yılında üye olmuştur. .

Expo 2016 Antalya, A1 seviyesinde olup, 180 gün sürecektir. Expo 2016 Antalya için 90 hektarlık bir alan kullanılması planlanmaktadır. Söz konusu alanda 100 ülkenin ve 30 büyük kuruluşun yer alması söz konusudur. Çiçek ve Çocuk teması üzerinde yükselecek olan söz konusu proje dahilinde uluslararası ölçekli pek çok organizasyona imza atılacak; paneller, toplantılar, seminerler, sahne sanatları etkinlikleri, konserler ve en önemlisi çocuk kongreleri düzenlenecektir. 23 Nisan Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı da Expo 2016 Antalya etkinlikleri içinde yer alacaktır. 6 aylık süreçte en az 20.000 sosyal/kültürel aktivite gerçekleştirilecek olan organizasyon çerçevesinde AIPH ve BIE Genel Kurullarının da Antalya’da yapılması planlanmaktadır. 

Bitki parkurlarının yürüyüş yollarında ise Expo2016 için özel tasarlanan motifsel göbekler ise tamamlayıcı ürün olma özelliğini taşıyor.

Batı girişinde ise yine özel tasarlanan 800m2 lik dekoratif göbek dikkat çekiyor. Uv dijital baskı teknolojisi ve laminasyon tekniği ile güçlendirilen camlar ise Expo2016 korkuluklarını süslüyor.

Expo alanı organizasyondan sonra da yaşatılacağı için, bünyesinde barındırdığı ülke bahçeleri, Expo Göleti, Expo Ormanı, Expo Tepesi, Tarım Müzesi, Seyir Kulesi, Çocuk Adası, Anfi Tiyatrosu ile ileriki yıllarda da bir çekim merkezi olarak ilimizin ve ülkemizin turizm faaliyetlerine katkıda bulunacaktır.

Expo Antalya’yı 6 aylık bir dönemde toplam 8 milyon kişinin ziyaret etmesi hedeflenmektedir. Bu rakamın içinde 5 milyon yabancının Expo Antalya’yı keşfedeceği ve bunun da 2 milyonunun sadece Expo Antalya’yı ziyaret etmek için bölgeye geleceği düşünülmektedir. Ayrıca 3 milyon yerli ziyaretçinin de Expo’yu ziyaret edeceği ve bunun da beş yüz bininin sadece Expo’nun çekimine kapılarak bölgeye geleceği düşünülmektedir.

Zengin tarihi ve 640 km’lik sahili ile inanılmaz doğal güzellikleri Antalya’nın EXPO için neden doğru nokta olduğunu zaten gözler önüne sermektedir. Tam anlamıyla bir botanik şehri olması, süs bitkileri sektörüyle iç içe bir hinterlanda sahip olması, uluslararası ölçekli organizasyonlar gerçekleştirebilmek adına sahip olduğu güçlü ekonomisi ve 500.000 yatak kapasitesi ve 240 adet beş yıldızlı oteli kapsayan muazzam turizm potansiyeli, Antalya’nın 4 saatlik uçuş mesafesinde 2 milyara yakın nüfusa hitap ediyor olması ile Antalya yerkürede Expo düzenlenmek için en ideal coğrafyalardan birisidir.

Expo alanının sergi sonrasında da sürekli ziyarete açık kalacak olması bu alanın 21. yüzyıl boyunca turizm ve tanıtım faaliyetleri için kullanılmasını mümkün kılacaktır. Bu sayede, kültür turizmi açısından Antalya ve Türkiye’ye büyük bir katkı sağlayacaktır. Expo’ya katılacak 100’den fazla ülke ve kuruluşların oluşturacakları temalı bahçeler için yapılacak  çeşitli yatırım ve giderler; Expo süresince düzenlenecek olan kongre, forum sempozyum, sosyal ve kültürel etkinlikler vb. 20.000 civarında organizasyon, hem Antalya ve komşu illerimize hem de ülke ekonomisine olumlu faydalar bırakacaktır. Antalya ve Türkiye’nin tüm dünyada tanıtımını yapmakla birlikte özellikle bölgemizin ekonomik ve ticari hayatına önemli derecede katkılar sağlayacaktır.

Kaynak: http://www.susbitkileri.org.tr/tr/expo-2016-antalya-projesi (Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği)

MAMAK BELEDİYESİ

Graser’ den Kent dokunuşları…

Ankara Mamak Belediyesi Sanatsal Pano Çalışması

Sanat yaratıcılığın ve hayal gücünün ifadesidir. Ve insanlık tarihinin her döneminde var olan bir olgudur. İnsanlara estetik bir heyecan veren görsel, duyumsal üretim ve sunumlara sanat eseri diyoruz.

Graser olarak teknolojik üretim alanında cam, doğal taş ve seramiği kullanıyoruz. Yaşam alanlarımızın her yerinde kişiye ve projeye özel tasarımlar sunuyoruz. Bu sunumlarda öncelik ile aldığımız sanat eğitiminin, tecrübenin ve ustalığımızın izlerini taşımasına özen gösteriyoruz.

Özellikle kamuya açık alanlarda Sanat panosu olarak talep edilen hizmetlerde, var olan heyecanımızı tüm hayalgücü ve yaratıcılığımızı, yeteneğimizi kullanarak duvarlara aktarıyoruz.

ASTANA CAMİ

  

OTTİMO HOTEL

  

İSTANBUL METRO İSTASYONLARI

  

ANKARA METRO İSTASYONLARI

  

Top